Lezáruló szakaszban a Hévíz TDM Egyesület első TDM pályázata

Az elmúlt időszak rendkívül eredményes volt a TDM szervezet számára. A sikeres pályázatok közül az egyik legkiemelkedőbb a Desztinációs együttműködés további erősítése, Hévízen az „élet forrásánál” című pályázat, “, mely az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A pályázat 2010. január 05-én részesült támogatói döntésben, a projekt 52.861.668,- Ft-os összegben került elfogadásra, a támogatás mértéke az elszámolható összköltség 85%-az, azaz 44.932.418.-Ft. Megvalósítása 2010. március 19-ével vette kezdetét, a projekt zárás tervezett dátuma 2011.október 16-a.

Infrastruktúra-fejlesztés és eszközbeszerzési programok
keretén belül a back office rendszer-, raktárfejlesztésére és expo kellékek
beszerzésére 2010. október-novemberben került sor. Az információszolgáltatás
keretében információs táblarendszerek, touch info terminálok és
kedvezménykártya bevezetésének előkészületei szintén megkezdődtek.

A pályázatban megjelölt szoftver és hardverbeszerzések a
terveknek megfelelően megtörténtek: számítógépek cseréje, nyomató,
telefonkészülékek, router, írható CD, DVD lemezek, pendrivek beszerzése.

2010. októberében valósult meg a Fertő tavi study tour,
melyen a résztvevők megismerkedhettek a gyakorlatban is a magyar és az
ausztriai oldalon működő szervezet munkájával. Dietmar Keller úr a Neusiedl See
Idegenforgalmi Hivatalának vezetője által bepillantást nyerhettünk egy olyan
TDM szervezet működésébe, mely szervezettségi szinten magasabb fokon áll a
hazaiaknál A szervezet hatékony fejlesztése szempontjából ez a tanulmányút
nagyon fontos volt, mert több olyan termékkel és rendszerrel kapcsolatban
szereztek a résztvevők információkat, melyet a későbbiekben hatékonyan lehet
beépíteni a megvalósítandó projektekbe.

A pályázat lehetőséget biztosít a tagok, ill. az egyesület
dolgozóinak szakmai továbbképzésére, melyek a jelenlegi jelentéstételi
időszakban elkezdődtek, valamint sikeresen lezajlottak. A projektmanager képzés
keretén belül az Egyesület titkára szeptemberben elkezdte tanulmányait a Pannon
Egyetem által indított TDM menedzseri képzésen, az első félévet kiváló
eredménnyel végezte el.

Novemberben-decemberben az egyesület tagjai további
képzéseken vettek részt. A Hévízi Szobakiadók Szövetségének tagjai részére
számítógépes ismeretek, online felületek kezelése, online marketing, digitális
fotózás, helytörténeti ismeretek, ökoszemlélet a turizmusban témakörökben, a
szállodák front office munkatársai részére customer service – ügyfélszolgálati
tréning, valamint konfliktuskezelés és tárgyalástechnika a gyakorlatban
témakörökben folytak a képzések.

Megkezdődtek a munkaszervezet számára szervezett nyelvi órák
is: orosz alapfokon, angol középfokon és német nyelv felsőfokon.

2010.dec. 1-12 között sikeresen megvalósult a Karácsonyi
Vásár, mely az ünnepélyes megnyitót követően a Mikulás programsorozattal folytatódott.
Az első héten főként a gyerekkel érkező családos vendégeknek kínáltunk
szórakozási lehetőséget. Az attrakciók között volt a Varnyú Country zenekar és
a Brumi Bandi Band gyermekműsora, felnőtteknek operettest, kreatív játszósarok
és animációs programok várták a kicsiket. Nagy sikert aratott a Retro
Mikulásparty. A Mikulás napi programok nemcsak a Hévízre érkező turistákat
szólították meg, hanem a helyi lakosok gyermekeihez is ellátogatott a Mikulás.
Az adventi időszak második hétvégéjén az Ego színpad karácsonyi műsora és a
Magma Tűzszínház különleges látványt nyújtó produkciója kápráztatta el a
közönséget. A „Forogj világ” Táncház Nagy Tamással az egykori Nox együttes
tagjával kicsiket és nagyokat is táncra perdített.

Az ügyfélszolgálati iroda 2010. decemberben új stílust
kapott, miután a berendezések, prospektustartó polcrendszerek és új
ügyfélszolgálati pult került kialakításra.

Az Utazás Kiállításon való sikeres megjelenés a 2011. év
első negyedévének kiemelt feladata és egyben a marketing akciók központi eleme
volt. A Kiállítás 2011. március 3-6. között került megrendezésre Budapesten. Az
egyesület a kiállításon a Magyar Turizmus Zrt-vel együttműködve a Balaton régió
strandján, 80m2 területen jelent meg, 10 társkiállító részvételével.

A vásárt megelőző időszakban city light kampánnyal
népszerűsítettük Hévíz városát. A kampányban 150 db kivilágított plakát jelent
meg Budapesten (100 db), 50 db a vidéki nagyvárosokban.(Győr,
Debrecen,Szeged,Pécs)

A kiállításra elkészült 2 db mozgó roll up, mely az arculati
elemeknek megfelelően került kialakításra, ezzel is népszerűsítve a város
turisztikai kínálatát. A roll up az egyik fő kommunikációs eszköz lesz a
jövőben, amelyet az Egyesület rendezvényein, prezentációk alkalmával,
kiállításokon sikeresen tudunk használni.

2010. október-november hónapokban kérdőívezést
bonyolítottunk le a Hévízre érkező vendégek körében. Elkészült az arculatterv,
melyben az imázsfejlesztéshez és az elvárt pozícióhoz kapcsolódóan meghatározta
a kommunikációs üzenetet és formáit.

A jelentéstételi időszakban lebonyolításra került
tevékenységekről és programokról a Hévíz TV
felvételeket, interjúkat készített, melyek a TV műsoraiban is
megjelentek. Ezáltal a lakosság folyamatos tájékoztatása is megvalósult.

A projekt megvalósítás utolsó szakaszában az egyesület több
stratégiailag fontos tevékenységet valósított meg.

2011. áprilisban valósult meg a háromnapos ausztriai study
tour, melyen a résztvevők megismerkedhettek több olyan fürdőhellyel és
szállodával, mely szolgáltatásaival Hévíz versenytársa is lehet nemzetközi
szinten, A tanulmányút során nevezetességeket, fürdőkomplexumokat,
szálláshelyeket ismertek meg a résztvevők és hasznos élményeket szereztek. A
szervezet hatékony fejlesztése szempontjából ez a tanulmányút nagyon fontos
volt, mert több olyan termékkel és rendszerrel kapcsolatban szereztek a
résztvevők információkat, melyet a későbbiekben hatékonyan lehet beépíteni a
megvalósítandó projektekbe.

A város és az egyesület életében a pályázat keretén belül
valósulhatott meg az egyik legvonzóbb és mindeközben egyedi nagyrendezvénye, a
Boldog Békeidők Hévíze programsorozat 2011. ápr. 29-máj. 1. között. A
rendezvény célja volt, visszahozzuk városunkba a békebeli korok hangulatát.
Ezért Hévíz város apraja- nagyja korabeli kosztümökbe bújt és nemcsak a városba
érkező turisták, hanem a város lakói is visszacseppenhettek a „Boldog Békeidők”
világába. A rendezvény széleskörű marketing kommunikációval vált ismertté a
nagyközönség előtt.

Az egyesület csatlakozott a Városi Zöld Nap keretében az
országos környezetvédelmi programhoz, melyen a város megtisztítása volt a cél.
A program keretén belül az érdeklődők egy érdekes kiállítást is láthattak, mely
azt mutatta meg, hogy mi mindent lehet újrahasznosítani és hogyan.

A dolgozók nyelvi képzése sikeresen befejeződött, valamint a
TDM konferencia megrendezésre került.

A nyár elejére valósult meg az Egyesület és a város közös
weboldalának, a www.heviz.hu -nak a megújítása. A weboldal hatékony működését
segítették az e-marketing kampányok (facebook kampány, google adwords
kampányok) és a keresőoptimalizálás (tartalomfejlesztés, linképítés), melyek
elengedhetetlen feladatok egy újonnan induló honlapnál.

A szezon meghosszabbítását megcélozva került bevezetésre
augusztus végén a Hévíz Kártya, városi kedvezménykártya, mely a vendégek
megelégedettségét szolgálja. A kártya magas minőségi színvonalon több helyi
szolgáltatónál nyújt kedvezményeket a Hévízre érkezőknek. Ezek között kell
megemlíteni pl. a Tófürdő wellness részlegébe szóló kedvezményes jegyvásárlást,
az autóparkolóban a plusz egy óra ingyenes kedvezményt vagy a éttermek,
szállodák, egyéb szolgáltatók kedvezményeit. A kedvezménykártya rendszerhez
több mint 40 szolgáltató csatlakozott, akik a kártyát elfogadják, s több mint
800 szállásadónál kaphatják meg a vendégek a kártyát. A kártya vonalkóddal
ellátott, mely műszaki tartalmában nagy előrelépés a papír alapú kártyához
képest.

A záró időszakban a turisták számára fontos látványosságok
helyszínein információs táblákat helyeztünk el 4 helyszínen, négy nyelven. A
fürdővárosi koncertek, a belvárosi történelmi séták és a helyi termékkóstolók
is sikerrel lezajlottak. A programok sikerüket mutatja, hogy a vendégek pozitív
visszajelzései alapján az egyesület a jövőben is folytatni kívánja ezeket.

A Hévíz TDM Egyesült a pályázatot 2011. október 16-val
lezárja.