<!–:hu–>Ismételt pályázati siker a Hévíz TDM Egyesületnél<!–:–>

Még le sem zárult a Hévíz TDM Egyesület jelenleg is futó, Desztinációs együttműködés további erősítése Hévízen, az „élet forrásánál” (NYDOP-2.4. I /B-2009-0001) című projektje máris újabb pályázati sikereket tudhat magáénak. A ROP Irányító Hatóság főigazgatójának 2011. július 22-i döntése alapján a következő, 2011. május 2-án beküldésre került, TDM együttműködés további erősítése Hévízen, az „élet forrásánál” (NYDOP-2.3.1/B-11-2011-0006) című projekt támogatói döntésben részesült.

A pályázat 101. 500. 894,-Ft elfogadott projekt összköltséggel, 78,4 %-os intenzitással, azaz 79. 625. 482,-Ft megítélt támogatással valósulhat meg . Az új projekt elődje értékeire, eredményeire épül tehát az eddigi sikeres részprojektek folytatásra kerülnek az új pályázatban is. Az egyesület augusztus közepére várja a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökségtámogató levelének kézhezvételét.

A projekt célja a helyi és térségi szereplők együttműködésének bővítése, a desztinációs turizmusának fejlődése, a TDM szervezet hatékonyabb működése és a célcsoportokra koncentráló termékfejlesztés és marketing aktivitás.

A pályázat olyan részprojektekből épül fel, mint, a termékfejlesztés, turisztikai információs rendszerek bővítése, szakmai együttműködések támogatása, különböző marketing eszközök fejlesztése, újabb képzéssorozatok, monitoring és nem utolsó sorba vendég elégedettség mérés. De nagyobb szabású infrastruktúra és eszközfejlesztés is szerepel a programban.

Az egyesület a pályázat várható eredményei kapcsán az együttműködésbe bevont szereplők számának, a vendégforgalom mutatóinak,és az ágazat jövedelmezőségének (pl. IFA bevétel) pozitív változására számít.

A jelenleg is zajló pályázatra 2009. június 19-én nyújtott be projekt javaslatot a TDM egyesület, melyet 2011. január 05-i támogató levél alapján a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség támogatásban részesített. A projekt 52.861.668,- Ft-os összegben került elfogadásra, a támogatás mértéke az elszámolható összköltség 85%-az, azaz 44.932.418.-Ft. Megvalósítása 2010. március 19-ével vette kezdetét, a projekt zárás tervezett dátuma 2011.október 16-a.

A pályázat keretein belül 2 képzéssorozat valósult meg. Egy 13 alkalmas előadássorozat a Hévízi Szobakiadók Szövetségének tagjainak, ahol a résztvevők elsajátíthatták a korszerű online értékesítés és marketing „otthon végezhető” technikáit , tájékozódhattak Hévíz természeti és kulturális attrakcióinak összességéről. Az órák célja a Szövetség tagjainak képzettségén keresztül megvalósuló turisztikai termékfejlesztés, szolgáltatás színvonal és az értékesítési volumen növekedése volt. Valamint 2 alkalommal ügyfélszolgálati tréningen vehettek részt a hévízi szállodák front office munkatársai, itt szintén a minőségi humán tőke kialakítása volt a cél. A casino online Tourinform iroda munkatársai számára angol,német és orosz intenzív nyelvtanfolyamokon casino online szerveztek, hogy, az idelátogató turisták még szélesebb skálán legyenek információval ellátva.
Az információs irodában új bútorzat került beszerelésre, a még színvonalasabb városkép érdekében. 2011 májusában egy TDM témájú konferencia került megrendezésre valamint az egyesületi dolgozók különböző 4 szakmai témájú konferencián vettek részt. 2010 őszén és 2011 tavaszán, a két tanulmányút alkalmával Ausztriába utazhattak tagjaink, hogy az egészségturizmusban külföldön már jól bevált módszereket sajátíthassanak el.

Pályázati forrásból valósult meg a nagy sikerű Boldog Békeidők Hévíze rendezvénysorozat, valamint a Karácsonyi vásár, Kerékpáros sportnap és a Városi Zöld nap is. A Hévízre látogató vendégeket 20 alkalommal szórakoztattuk Fürdővárosi koncertekkel. A programonként 24 alkalmas városi animációs foglalkozások lehetővé tették, hogy a hévízi turisták a magyar-német nyelvű belvárosi sétán, a római kori kalandozásokon megismerjék Hévíz városát, nevezetességeit és a termékkóstolókon megízlelhessék a helyi termelők csemegéit.
A városban 4 helyszínen Touch info pontok kerültek kihelyezésre, melyek a nap 24 órájában információval szolgálnak az érdeklődőknek. Megvalósításra került, egy közel 20 elemből álló táblarendszer is, amelyek a hévízi látnivalókról, nevezetességekről nyújtanak bővebb információt és útbaigazítást adnak.

A támogatott összegből a marketingeszközök széles skáláját alkalmaztuk, ezzel biztosítva a maximális hatékonyságot, emellett lehetőségünk volt több Magyar Turizmus Zrt. által szervezett kampányokon vehettünk részt. A projekt forrásain keresztül valósult meg, egy nagyszabású országos citylight plakát kampány, ez a 2011-es budapesti Utazás Kiállításon való megjelenést előzte meg, a kiállításon a részvétel úgy szint ebből a forrásból lett finanszírozva. Hévíz turisztikai kiadványaink (invitatív, egészség és wellness tematikus kiadvány, szálláskatalógus, várostérkép) is e projekten belül kerültek újranyomásra. Megújult Hévíz város weboldala, a www.heviz.hu, az oldal fejlesztéséhez kapcsolódó e-marketing munkák is a részprojekt tartalmai voltak.

A pályázati és szakmai sikerek pozitívan hatottak a Hévíz TDM Egyesület és a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft munkatársaira, így az új projektnek még magabiztosabban, több tapasztalattal és motivációval látnak neki így erősítve a minőségi hévízi turizmus és turisztikai termékkínálat további fejlődését.